fredag 6 december 2013

Smitten Polish - I Never Drink... Wine

Decembers första holofredag, som vanligt med Skimmerskuggan som värd.
Idag har jag ett Smittenlack som ni nog sett på åtskilliga bloggar, det tillhör Smittens Fall and Halloween holos-kollektion.Och förstås är namnet inspirerat av Dracula.

Jag ska säga att jag hade tänkt mig detta som mera mättat vinfärgat men det är en sval, lite lilalutande vinröd. Perfekt höstlack! Regnbågarna är tydliga och vackra, som det brukar vara med Smittens holos.
Tre lager har jag hör, som vanligt med Seche Vite ovanpå.

I dagsljus:
 Under stark lampa:
 Lyckades fånga en solbild också:

4 kommentarer:

  1. Åh, det här är så vackert, ett av de vackraste holona jag burit i år. Men va, är det Draculainspirerat? Jag har helt missat den hänvisningen, trots att jag har läst boken och sett filmen åtskilliga gånger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är riktigt fint.

      Inte så konstigt att du inte kände igen det för den repliken kommer från Bela Lugosis tolkning av Dracula 1931. Antar att filmen du menar är en nyare? I boken finns inte den repliken heller.

      Radera
  2. Svar
    1. Det är ju det. Har jag nämnt hur mycket jag gillar Smittens hololack :)

      Radera