onsdag 25 december 2013

China Glaze - Thunderbird

Ja, det här blev alltså årets julmanikyr: en av mina favoriter vad gäller röda skimmerlack Thunderbird. Jag orkar som sagt inte pyssla med avancerade saker som nailart och sånt utan det blev detta rakt upp och ned. Och det är väldigt vackert i alla fall.
Det kommer från CG:s höstkollektion 2009 Retro Diva och är underbart skimrande rött. Sen får man väl välja själv om namnet får en att tänka på bilmodellen, det faktum att bilmodellen är den som körs i Thelma & Louise, mailprogrammet eller den mytologiska gestalten.
Eftersom jag har blivit rätt förtjust i C E Murphys bokserie Urban Shaman så är det för min del den mytologiska åskfågeln jag först tänker på.

Här ser ni tre lager, toppade med Seche Vite.


Inomhusljus

Med blixt

Under stark lampa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar