tisdag 3 december 2013

Hudgrejer för vintern

Jag blir inte sponsrad av nåt alls så när jag skriver om detta är det bara utifrån sånt jag köpt själv och verkligen gillar.
Och jag tror inte jag är ensam om att få knastertorr hud under vintern. Förut hade Boots under eget varumärke, Essentials, en superb hudkräm för "very dry skin". Tyvärr har den utgått ur sortimentet (VARFÖR????) så nu vårdar jag min sista ensamma ljusblåa plastflaska (nä, ingen glamour, bara bra effekt) ömt och hoppas den kan ta mig genom denna vinter. Vad man gör sen vågar jag inte tänka på, hade provat det mesta innan en kompis, som bodde i England och fick den rekommenderad av läkare, berättade om Bootskrämen.
Jag har bytt tvål till Kicks duscholja för jag tycker den känns som den inte torkar ut så mycket.

För ansiktet kör jag Eucerins Hyaluron Filler; dagkrämen för normal- och blandhy samt nattkrämen. Det funkade inte så bra med dagkrämen för torr hy, det blev nog lite för tungt för min hy som ändå fortfarande vill få lite acne ibland. Kring ögonen brukar jag också bli hopplöst torr men nu köpte jag Lumenes Excellent Future och den verkar faktiskt lyckas. Och för den som undrar så tycker jag antirynk verkar vara mer placebo än nåt annat och jag har inte alls utgått från nån sån effekt här utan bara om de lyckas hålla huden icke-narig.
Får se hur de klarar utmaningen när minusgraderna blir fler.

Apropå Lumene måste jag säga att deras CC-kräm är de bästa jag provat. Ok, jag har iofs inte provat nån annan CC-kräm men jag är väldig nöjd med den. BB-krämer testade jag några men tyckte alltid att de gjorde ansiktet blankt. Så kanske ett alternativ för de som liksom jag har en tendens till blank T-zon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar