tisdag 23 juli 2013

Contrary Polish - Santorini Vivid Lacquer - You are NOT my Nemesis

Det här skulle egentligen ha varit mitt bidrag till veckans Blå Måndag men efter att jag och nätverket hade ett gräl blev det upplagt lite sent.
Vackert blå Santorini såg jag först hos Sminkan och även om den kändes lik NPB:s Bigger on the inside så ville jag ändå prova den och beställde den därför från Llarowe sist. De är faktiskt inte tvillingar upptäckte jag, Bigger... är en lite skarpare blå och har mer uppenbart silverskimmer. Båda är dock väldigt fina. Sminkans bilder är redan väldigt smickrande för det här lacket så jag tänkte testa att lägga lite glitter ovanpå - här Vivid Lacquers You are NOT my Nemesis. Det var ett lack jag bara var tvungen att ha oavsett; både katt på flaskan och ett namn inspirerat av Joss Whedons Dr Horribles Sing-a-long-blog! så vips låg den i en varukorg på Egdy Polish. Jag har länkat till lacket men det är silver- och turkosa glitter/flakes i en klar bas. Mycket snygg på blått, har också haft den på Isadoras Miami Blue med mycket lyckat resultat.
Jag blev faktiskt väldigt nöjd med detta också. På första bilden syns det i dagsljus, med (naturligtvis) lite katthår som accessoar.
Nedan är bilderna tagna i starkare ljus (tyvärr ingen sol idag) och då blingar det till ordentligt. Jag har inte använt blixt på bilderna utan det är mest att det är ljuset som gnistrar till i glittret.
Jag blev väldigt förtjust i det, som nämnt. Precis vad man behöver en grå sommardag när semestern är slut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar