fredag 26 juli 2013

Cirque - Lonesome George

Dags för holofredag! Denna gång med Cirques Lonesome George, som är ett mellangrönt lack som gnistrar till i guld och rött i solen. Detta köpte jag från Edgy Polish efter att shopen haft en tävling med manikyrbilder och jag tyckte denna var jättesnygg där. Och jag gillar verkligen grönt. Det är lite segt att lacka med men täcker snällt efter tre lager. Det märkligaste är att man har parfymerat lacket och det luktar verkligen märkligt, min näsa känner typ pepparmint, Yes diskmedel och lösningsmedel. Det sistnämnda är väl kanske ganska givet, förstås.

I skugga  blir lacket en ganska kall grön som också är snygg. En del hololack lider ju av att de ser ganska mesiga och trista ut när det inte finns sol.
 I solen skiner det upp och man kan se det fina holoskimret värma upp färgen

Förutom den märkliga parfymeringen så gillar jag detta lack och det matchar fint till min klänning dessutom. Jag försökte ta en bild på naglarna ihop med min grönögda katt men hon ville absolut inte veta av några såna dumheter så hon satte sig i balkonghörnet och tjurade.

7 kommentarer:

  1. Det ser jättefint ut! Jag fick hem detta i veckan och tänkte testa det i helgen:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du också ska gilla det! Har önskat mig en riktig grön med holoflamma ett tag; ofta är holoeffekten för svag eller färgen fär disig/blåaktig. Jag gillar a englands Dragon också men som sagt, holoeffekten är ju inte den starkaste.

      Radera
  2. Jag gillade kattögonen! Så vackra! Jag gillar lacket med men trots att flera av mina Cirque är parfymerade så är LG den som de hällt mest parfym i så jag får huvudvärk av den. Typiskt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sejd säger tack och bock. Folk brukar kommentera på vilka gröna ögon hon har; syns extra mycket eftersom hon bara är lite kopparfärgad i ansiktet och i övrigt silverfärgad med svarta tigerränder. Till skillnad från de andra katterna är hon dock ingen linslus.

      Jag är också känslig för parfym men lyckligtvis gick det att överleva den här. Även om jag principiellt är emot att parfymera saker; har parfymer jag gillar och behöver inte nåt extra i hudvård, hårvård, nagellack etc.

      Radera
  3. Fint! Det måste vara det första parfymerade lacket i holofredagens historia :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Jag hoppas dock att parfymerade lack inte blir så vanligt att de behöver få en egen kategori ;)

      Radera
    2. Tror att alla Cirques holon är parfymerade faktiskt. Fast det brukar inte kännas så mycket efter att de har torkat. Fattar inte meningen med att parfymera lack men jag älskar ju Cirques holos så kommer självklart inte sluta att köpa dem...

      Radera