söndag 3 november 2013

China Glaze - Jellymacka Ring in the red/Poinsettia

Jag är alldeles för otålig för att hålla på med nail art och sådant som innebär en massa småpill (fast jag kan också vara totalfokuserad på saker i andra sammanhang). Det mest avancerade jag har gjort med naglar är väl lite olika jellymackor, vilket faktiskt inte är avancerat alls utan bara en fråga om att hitta bra kombinationer. Det här är den jag är mest nöjd med, vackert röd.
Båda lacken är från China Glaze julkollektion 2011, Let it snow! Köpte ett helt gäng av lacken från den. Ring in the Red är helt enkelt rött glitter medan Poinsettia (det är engelska för blomman julstjärna, för övrigt) är en röd jelly. Jag vet faktiskt inte hur det ska översättas men jag vill kalla Poinsettia för candy apple red. Tänker också på äpplet i Disneys Snövit.
Har inget namn för denna kombo men överväger Sparkly amaryllis. Det röda är likt den klassiska amaryllisen och jag gillar verkligen amaryllis, brukar ha i flera olika färger. Varje år försöker jag hitta den limegröna Limone (nåt år kom en kollega med den, hon hade råkat se en när hon gick förbi en blomsterhandel. Så min besatthet är känd...) och sen är jag förtjust i de tvåfärgade också.

Hur som helst.
Här har jag ett lager Poinsettia, ett lager Ring in the Red och ytterligare ett lager Poinsettia. Alltihop toppat med Seche Vite. Det ser lite prickigt ut på bilderna men egentligen skimrar det bara vackert rött i jellyhavet.


Inomhus:
 Med blixt:
 I starkt lampljus (och bästa bilden):

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar