fredag 27 september 2013

Lilypad Lacquer - Blooming violets

Holofredag - än en gång däran, än en gång däran.
Och detta är mitt första lack av märket Lilypad Lacquer. Så. Himla.Fint. Perfekt vacker rosalila (inte den färg jag tänker på violer men det finns säkert olika sorter) och superkvalité. Täcker på två lager och ingen holosjuka i sikte. Det absolut tristaste är att jag inte lyckats få tag i en enda solstråle idag så det har bara inte gått att få fram regnbågarna även om man på bilderna kan ana att de finns där och bara väntar på bättre tider.
Detta är inköpt på Norway Nails.

I dagsljus:
 I starkt lampsken:
 Kontorljus:
 Mer lampsken:
Det är väldigt vackert i alla ljus. Men som sagt - solen, kom igen nu!

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, visst är det. Jag blev väldigt nöjd.

      Radera
  2. Väldigt vackert! Måste nog själv testa något från Lilypad själv snart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det var verkligen ett väldigt bra lack att jobba med, förutom att jag gillade själva färgen.

      Radera
  3. Åh så fint! Jag ska också måla om till ett Lilypad strax, ska bli superkul att testa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha. Ska kolla er blogg och se vilket det blir då :) Jo, visst är det en fin färg! Fast jag tänker mer på en viss nyans på hortensior än violer.

      Radera