fredag 2 maj 2014

Too Fancy - Midnight Sonata

Första holofredagen i maj, som vanligt hos Skimmerskuggan. Solen skiner idag och det är ju passande.
Idag har jag ett lack som är lite mer höstigt/vintrigt, Midnight Sonata, från kollektionen Winter Sonata, som kom med i min senaste beställning från Edgy Polish. Jag har velat ha det här lacket ända sedan ColorByte visade det här men det har varit slut i butik tills nu.

Jag tycker att färgen påminner om blåbär, när man plockar dem ute i skogen alltså. Vissa av dem har då den lite dova blå tonen med mörklila inslag som man kan se i detta lack. Jag har annars lite svårt att bestämma mig för vad jag ska kalla färgen. Nån sorts kall mörklila med mycket blått?
Som ni kan se på bilderna har det också skimrande regnbågar när ljuset är rätt.
Jag är väldigt förtjust i detta, riktigt fint.
Snällt att jobba med är det också, två lager och NPB Digital Flash ovanpå.

Sol:


 Dagsljus:
 Lampa:


6 kommentarer:

  1. Åh vad snyggt! Är riktigt svag för holosar i mörka, mättade färger! Too Fancy Laquers holosars är så fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur att indielacken kom och räddade oss från alla mesiga holofärger ;)

      Radera
  2. Wow vad fint! Jag gillar verkligen mörka holos.

    SvaraRadera
  3. Det här är verkligen läckert, Too Fancy gör så fina lack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag föll hårt för detta. Är inte missnöjd med nåt enda lack från Too Fancy, faktiskt.

      Radera