fredag 11 oktober 2013

Lilypad Lacquer - True Blood

Holofredag.
Och låt oss prata om lackhype (vad kan det heta på svenska? "Lackhysteri" känns fel på så många sätt. Lackupplyftande?). Ibland dyker det upp ett lack som gör omedelbar succé och som hyllas på alla möjliga sminkforum - och då är det lätt att ryckas med och inhandla ett om man nu lyckas lägga vantarna på ett. Och när paketet sen kommer och man packar upp - ibland tänker man att "jaha?". Och inget mer. För det ser inte ut som man tänkt sig, är egentligen fel nyans mot vad man egentligen gillar etc.
Jag hade de farhågorna kring detta lack. Efter att jag hade beställt såg jag helt plötsligt bilder där det såg brunt ut och jag har jättesvårt för bruna lack. Och så kallsvettas man lite och tänker att hu, nu har jag lagt ut pengar på nåt jag inte kommer använda mer än en enda besviken gång.

True Blood. Jag gillade inte TV-serien men jag älskar det här lacket. Så makalöst snyggt! Perfekt vampig nyans och med fantastiska regnbågar dessutom. Har glott på mina naglar så gott som hela dagen.
Tre lager, ett lager Seche Vite.

Dagsljus:
 I lampsken:
 Med blixt:

4 kommentarer:

  1. Det är verkligen så vackert! Gillar både serien och lacket så var en definitiv must hade för mig:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, som sagt, man kan inte sluta stirra!
      Jag störde mig lite för mycket på skillnaden mellan TV-serien och böckerna så jag såg bara säsong 1 av True Blood.

      Radera
  2. Fint, och en spännande färg!

    SvaraRadera