måndag 26 augusti 2013

H&M - Spending Cash with Carl

Blå måndag igen!
Idag blev det ett lack som stått länge otestat i Helmern; Spending Cash with Carl. Jag antar att namnet är en fyndig referens till något??? Jag har faktiskt inte orkat kolla.
Lacket är i alla fall mycket trevligt. Jag är väldigt förtjust i blå lack med lite satinkänsla och den här är dessutom en djup och fin blå.

Väldigt fin i lampljus

 och med satinkänslan som spelar upp till dans i solen.
Jag fattar faktiskt inte att det har blivit stående så länge men ibland blir det ju bara så.

Formulan var utmärkt och detta är tre lager. Det enda jag kan anmärka på att penseln var ganska hård och dessutom minimal. Många klagar på breda penslar och jag tycker också att det sänker precisionen men denna smala pensel var faktiskt ett bök att hålla på med. H&M:s lack ligger dock inte i en hög prisklass så man får ändå vara glad över att ha ett fint blått med bra egenskaper i övrigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar