måndag 22 juni 2015

a england - Captive Goddess

Midsommar hade ju ganska mycket tunga grå moln i år, lite trist. Vad som inte är trist är denna veckas bidrag till Blå MåndagÄven om detta är gråblått så är det nämligen väldigt fint, holot är diskret men ger färgen liv och det gråblå skimrar upp i lila och akvamarin, tyvärr totalt omöjligt att fånga på bild. Detta är från a a englands nya kollektion Rossetti's Goddess. Dante Gabriel Rossetti var en del av de så kallade pre-rafaeliterna, en konstskola jag är väldigt förtjust i. 

Två lager här och sen ett lager Seche Vite.

Dagsljus:


Lampa:

3 kommentarer:

  1. Ser fint ut fast jag inte ser något blått i det, men tror jag har lite vacko syn.
    Eller jo lite ser jag nu:)

    SvaraRadera
  2. Fint! Ser nästan grått ut på bild :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är blågrått men att få det att fastna på bild var ju lögn. Det akvamarinblå kan man åtminstone skymta annars hade jag inte gett mig på att få in det på Blå Måndag :)

      Radera