onsdag 13 augusti 2014

Smitten - Seahorse Rodeo

Grön Onsdag hos Vacker och Underbar, och jag ska delta med ytterligare ett av mina grön/blå lack. Här har vi ett till lack från Smittens sommarkollektion 2014, Seahorse Rodeo.
Jag tycker att sjöhästar är väldigt coola djur, sen vet jag inte hur många som har just den här färgen. Men definitivt havsgrön/sjöskumsgrön, med mycket skimrande bling i sig.
Ljuvligt!

Här ser ni två lager, ett lager NPB Glitter Food och ett lager Seche Vite topplack. Glittret gör att det blir knottrigt så vill man ha släta naglar behöver man jobba lite extra.
Lacket är grönare än det ser ut här, solbilden är den som är närmast i färg. 

Dagsljus:
 Sol:
 Lampa:

In English:
Green Wednesday at Vacker och Underbar, and I will participate with yet another of my green/blue polishes. This polish is also from Smitten's summer collection 2014, Seahorse Rodeo.
I think that seahorses are really cool creatures but I'm not really sure how many there are in this particular colour. But definitely sea green/sea foam green, with a lot of shimmering "bling" going for it. Lovely!  


This is two layers, one layer of NPB Glitter Food and one layer of Seche Vite top coat.
All the glitter makes the surface uneven so there is some extra work to be done to even it out.
The polish is greener than you can see in these pictures, the most colour accurate is the one in sunlight.

2 kommentarer:

  1. Åh vilken vacker färg! Kul att du var med! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Och jag lovar, den är faktiskt grön men min kamera ville göra den blå...

      Radera