söndag 3 augusti 2014

Smitten Polish - Va-va-voom

Här kommer ett Alla Hjärtans Dag-lack, ett av två (det andra är rosa holot Be Mine!) som Smitten släppte i år.
Detta är ett jellylack fullt med glitter, det gnistrar som bara den i sommarsolen.
Färgen var inte så röd som jag hade föreställt mig, den är snarare roströd med uppenbar dragning åt det bruna/brandgula hållet, bilderna gör det rödare än jag upplevde det. Lyckligtvis köpte jag nyligen en klänning där detta matchade som en smäck :)

Två lager krävdes, sen ett lager NPB Glitter Food och ett lager Seche Vite topplack.

Inomhus:

 Sol:



Många nagelbloggare är också kattägare, har jag märkt. Det finns ju ett uttryck "crazy cat lady, som oftast inte används som komplimang om man säger så. Idag fick jag se en artikel om en kommande bok av Diane Lovejoy som vill omdefiniera den bilden, boken heter Cat Lady Chic. Om man har tur kanske den är lite rolig. Just nu läser jag More Cats in the Belfry av Doreen Tovey. Hennes debutbok Cats in the Belfry (på svenska Katt i huset) är en av mina favoriter; rolig och inte helt fel ute om livet med katt. Livet med katt om man hade bott i en söt "cottage" på engelska landsbygden förstås.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar