fredag 18 april 2014

Cirque - Cerrillos

Och åter firar vi holofredag hos Skimmerskuggan.
Det här är då ett lack från Cirques nya kollektion Heritage, som bla. finns att köpa hos Edgy Polish. Jag har det inte bekräftat men antar att namnet kommer från det område i New Mexico där man länge brutit bl.a just turkoser. Det stämmer ju med färgen, om inte annat. Jag tänker kalla den här färgen lyckoturkos. Den är glad och bekymmerslös med väldigt tjusiga regnbågar i, turkos med gröna speglingar. Jag kan tänkas projicera lite eftersom jag lagt på den just när jag fick veta att jag fick VG på min tenta men ändå.
Skulle jag jämföra den med någon skulle det nog vara en holografisk version av Zoyas Zuza.

Här har jag tre lager, toppade med NPB Digital Flash. Formulan var lite trickig, när man la på den hade den en viss holosjuka så det gällde att måla kvickt och bestämt. Korrigera efteråt gav kala fläckar. Dock är den absolut inte den värsta jag jobbat med (hej, NfuOH). Sen ska det också sägas, om det nu är lacket eller Digital Flashs förtjänst, att det har hållit oerhört bra. Efter 4 dagar är det bara en liten bit på långfingret som släppt trots bakande och diskande.

Nåväl. Låt oss nu komma till bilderna. Det är lite grönare i tonen än vad man kan se här; nedersta bilden är bäst vad gäller färgåtergivning. Regnbågarna är också maffigare än vad bilderna visar.

Sol: 

 Lampsken:


4 kommentarer:

  1. Jag tycker det är en ljuvlig färg, så vacker och ren turkos! Och grattis till tentan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar. Man blir ju glad när man varit så nervös över hur det skulle gå :) Ja, den är verkligen fin, tror den ska testas för sommartår också.

      Radera
  2. Svar
    1. Tack detsamma! Jo, den är härlig!

      Radera